Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Giżycku

Mickiewicza 33, 11-500 Giżycko

Przejdź do treści

Nabór na wolne stanowisko urzęednicze

Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Giżycku

ogłasza otwarty i konkurencyjny nabór na wolne stanowisko urzędnicze

 

Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Giżycku ogłasza nabór na wolne stanowisko pracy: Zastępca Głównego księgowego w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Giżycku w pełnym wymiarze czasu pracy – 1 etat

W załączeniu wymagane dokumenty: kwestionariusz osobowy oraz klauzula informacyjna. 

  1. Wymagania niezbędne:

1) ma obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, chyba że odrębne ustawy uzależniają zatrudnienie w jednostce sektora finansów publicznych od posiadania obywatelstwa polskiego;

2) ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych;

3) nie była prawomocnie skazana za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe;

4) posiada znajomość języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków głównego księgowego;

5) spełnia jeden z poniższych warunków:

a) ukończyła ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiada co najmniej 3-letnią praktykę w księgowości,

b) ukończyła średnią, policealną lub pomaturalną szkołę ekonomiczną i posiada co najmniej 6-letnią praktykę w księgowości,

c) jest wpisana do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów,

d) posiada certyfikat księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów.

6)

7) znajomość przepisów prawnych, głównie w zakresie ustaw:

a) o finansach publicznych (Dz. U. 2023 r., poz. 1270 z późn.zm)

b) o rachunkowości (t.j. Dz.U. 2023 r., poz. 120)
c) o systemie ubezpieczeń społecznych (Dz. U. 2023 r., poz. 1230 z późn.zm.)
d) o świadczeniach opieki zdrowotnej (Dz. U. 2022 r., poz. 2561 z późn.zm)
e) o podatku od osób fizycznych (Dz. U. 2022 r., poz. 2647 z późn.zm.)

f) o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 104).

 

2. Wymagania dodatkowe:

  1. znajomość zagadnień należących do zadań GOPS, wynikających
    w szczególności z przepisów: ustawy o samorządzie gminnym, ustawy
    o pracownikach samorządowych, ustawy - prawo zamówień publicznych, ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji oraz przepisy wykonawcze do tych ustaw, kodeksu postępowania administracyjnego, ustawy o pomocy społecznej oraz innych ustaw związanych z realizacją zadań przez Ośrodek.
  2. znajomość obsługi komputera,
  3. kreatywność,
  4. dyspozycyjność,
  5. sumienne, szybkie i bezstronnego wykonywania przydzielonych zadań, przejawiania inicjatywy i operatywności,
  6. gruntowna znajomość i ścisłe przestrzegania przepisów prawa w ramach powierzonego zakresu,
  7. dbanie o dobre imię i zaufanie społeczne do samorządowych organów administracji,
  8. przestrzeganie dyscypliny pracy oraz tajemnicy służbowej i państwowej,
  9. dbałość o mienie ośrodka i urzędu, przeciwdziałanie marnotrawstwu i niegospodarności,
  10. przestrzeganie zasad współżycia społecznego.

 

3. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:

 

  1. Sporządzanie dokumentacji płacowo – rozliczeniowej Ośrodka  zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności:
  • sporządzanie list płac w zakresie wynagrodzeń pracowników OPS,
  • sporządzenie list płac wynikających z umów zleceń i o dzieło zawartych przez OPS,
  • sporządzanie list płac w zakresie Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych,
  • sporządzanie i rozliczenie deklaracji w zakresie podatku dochodowego,
  • sporządzanie i rozliczenie deklaracji w zakresie ZUS,
  • sporządzanie i rozliczanie PPK,
  • zgłaszanie i wygłaszanie do ubezpieczeń pracowników OPS, członków ich rodzin, klientów OPS, osób wykonujących umowy cywilnoprawne,
  • sporządzanie zaświadczenia o zarobkach m.in. pracowników OPS.
  1. Sporządzanie przelewów m.in. dotyczących wynagrodzeń, potrąceń z wynagrodzeń, przelewów do ZUS, US, PPK.
  2. Sprawdzanie dokumentów finansowo-księgowych pod względem formalno – rachunkowym.
  3. Dekretacja dokumentów i przedkładanie do sprawdzenia głównemu księgowemu.
  4. Zastępowanie Głównego księgowego podczas jego nieobecności, t.j.:
  • Realizacja obowiązków określonych w ustawie o finansach publicznych i ustawie o rachunkowości, m.in.: zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym, kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych.
  • Sporządzanie sprawozdań budżetowych, finansowych, statystycznych, innych z zakresu realizowanych zadań podczas zastępstwa.
  • Zabezpieczenie właściwej organizacji pracy na stanowisku.
  • Ustalenie metod pracy i obiegu dokumentacji.
  1. Prowadzenie dokumentacji zgodnie z jednolitym rzeczowym wykazem akt.
  2. Opisywanie dokumentów księgowych.
  3. Praca w systemach informatycznych: Płatnik, RESPONS, BeSTi@ oraz innych niezbędnych do bieżącej realizacji zadań ośrodka.
  4. Prowadzenie akt osobowych pracowników GOPS.
  5. Sprawy związane z nawiązaniem i rozwiązaniem stosunku pracy.
  6. Ustalanie prawa do urlopu wypoczynkowego, nagrody jubileuszowej, dodatku za wysługę lat
  7. Prowadzenie ewidencji czasu pracy
  8. Wykonywanie innych czynności wynikających z prawa finansowego czy zleconych przez Kierownika ośrodka.

4. Warunki zatrudnienia na stanowisku:

1. Praca wykonywana w jednozmianowym systemie czasu pracy, w pełnym wymiarze czasu, przeciętnie 40 godzin tygodniowo w pięciodniowym tygodniu pracy.

2. Miejsce świadczenia pracy: siedziba Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Giżycku, ul. Mickiewicza 33, 11-500 Giżycko.

3. Planowany termin podpisania pierwszej umowy: styczeń 2026r.

4. Stanowisko związane z odpowiedzialnością, narażone na pracę pod presją czasu.

5. Praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie.

6. W siedzibie GOPS nie występują bariery architektoniczne w dostępności do pomieszczeń.

5. Wskaźnik zatrudnienia niepełnosprawnych:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób

niepełnosprawnych był niższy niż 6%.

 

6. Wymagane dokumenty:

  1. CV,
  2. list motywacyjny z uzasadnieniem przystąpienia do naboru,
  3. wypełniony kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
  4. kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie, uwierzytelnionych przez kandydata za zgodność z oryginałem,
  5. kopie dokumentów potwierdzających posiadanie kwalifikacji zawodowych (certyfikaty, uprawnienia, zaświadczenia, dyplomy), uwierzytelnionych przez kandydata za zgodność z oryginałem,
  6. kopie świadectw pracy oraz posiadanych opinii lub referencji, uwierzytelnionych przez kandydata za zgodność z oryginałem,
  7. oświadczenie, że kandydat nie był karany za przestępstwo umyślne ścigane
    z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe oraz nie toczy się przeciwko niemu postępowanie karne,
  8. oświadczenie, że kandydat nie był karany zakazem pełnienia funkcji związanych
    z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art.31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (t.j. Dz. U. z 2025r., poz. 1484),
  9. oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie na potrzeby postępowania konkursowego danych osobowych - wg. Klauzuli informacyjnej na podstawie art.13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO),
  10. oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,
  11. kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność, jeżeli kandydat chce skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 o pracownikach samorządowych.

Brak któregokolwiek z wymienionych wyżej dokumentów skutkuje odrzuceniem aplikacji.

 

KLAUZULA INFORMACYJNA

dotycząca realizacji zdań związanych z procesem rekrutacji

Zgodnie z obowiązkiem nałożonym art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych (RODO), poniżej przekazujemy informacje dotyczące przetwarzania Pani/Pana danych osobowych:

  1. Administratorem danych osobowych jest Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Giżycku,
    ul. Mickiewicza 33, 11-500 Giżycko (dalej: Administrator).
  2. Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych, z którym kontakt jest możliwy pod adresem email: iod@ugg.pl
  3. Dane osobowe przetwarzane będą w celu rekrutacji pracowników. Dane osobowe przetwarzane są na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO.
  4. Dane osobowe nie będą przekazywane podmiotom zewnętrznym.
  5. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 3 miesięcy od daty ogłoszenia wyników naboru.
  6. Do wskazanego terminu składania ofert w ogłoszeniu przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do swoich danych osobowych, jak również prawo żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  7. Jeżeli uważa Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych osobowych, ma Pani/Pan prawo wnieść skargę do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  8. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym.

W przypadku niepodania danych nie będzie możliwe uczestniczenie w procesie rekrutacji.

 

7. Termin i miejsce składania ofert:

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Nabór na
stanowisko Głównego księgowego” w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Giżycku, pok. nr 1 - parter lub przesłać na adres: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Giżycku, ul. Mickiewicza 33,
11-500 Giżycko, w terminie do dnia 25 listopada 2025 r. roku do godziny 12:00

Aplikacje, które wpłyną do Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Giżycku po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.

Kandydaci spełniający wymagania formalne i dopuszczeni do II etapu zostaną powiadomieni o powyższym telefonicznie bądź listownie.

Informacja o wyniku naboru zostanie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Giżycku przez okres trzech miesięcy od  daty zakończenia procedury naboru.

 

8. Informacje dla kandydatów:

1)Etapy naboru:

a) ogłoszenie o naborze,

b) składanie dokumentów aplikacyjnych,

c) wstępna selekcja – analiza dokumentów aplikacyjnych,,

d) ogłoszenie listy kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne,

e) końcowa selekcja – indywidualna rozmowa kwalifikacyjna / przeprowadzenie testu kwalifikacyjnego,

f) sporządzenie protokołu z przeprowadzonego naboru,

g) podjęcie decyzji o zatrudnieniu.

2) Kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną zaproszeni indywidualnie na rozmowę kwalifikacyjną.

3) Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona w BIP oraz na tablicy ogłoszeń GOPS.

4) Dokumenty kandydata wybranego w naborze i zatrudnionego zostaną dołączone do jego akt osobowych. Oferty osób nie zakwalifikowanych do zatrudnienia, nie odebrane w ciągu 30 dni od daty ogłoszenia informacji o wynikach naboru są komisyjnie niszczone.

5)Kierownik GOPS na każdym etapie może bez podania przyczyn przerwać
lub unieważnić nabór kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze.

                                                    

 

                                                                                          Giżycko, dnia 13 listopada 2025 roku

                                                                                           Kierownik Gminnego Ośrodka

       Pomocy Społecznej w Giżycku

                                                                                          Agnieszka Chrzanowska 

Załączniki:

Informacje

Liczba wyświetleń: 78
Utworzono dnia: 13.11.2025

Historia publikacji

  • 18.11.2025 08:30, Administrator
    Edycja strony: Nabór na wolne stanowisko urzęednicze
  • 18.11.2025 08:29, Administrator
    Edycja strony: Nabór na wolne stanowisko urzęednicze
  • 18.11.2025 08:29, Administrator
    Dodanie załącznika: klauzula-1744891491.docx